Pallet Shuttle (regały satelitarne)

Pallet Shuttle (regały satelitarne)

Półautomatyczny system magazynowania akumulacyjnego o dużej wydajności, który do pobierania i odkładania jednostek ładunkowych w kanałach wykorzystuje samojezdny wózek elektryczny.

Opis produktu

Kolejna ewolucja składowania akumulacyjnego palet – większa pojemność, szybkość i wydajność

Pallet Shuttle to półautomatyczny system magazynowania akumulacyjnego, w którym palety są obsługiwane przez wózek elektryczny przemieszczający się po szynach wewnątrz kanałów towarowych. Za pomocą wózka widłowego operator wprowadza wózek Pallet Shuttle na regał satelitarny i steruje nim przy użyciu tabletu.

System Pallet Shuttle pozwala zwiększyć pojemność magazynu, usprawnić tempo wejść i wyjść towarów oraz uzyskać wyższą liczbę składowanych jednostek magazynowych w porównaniu z innymi rozwiązaniami akumulacyjnymi, np. regałami wjezdnymi. System ten jest również dostępny w wersji całkowicie zautomatyzowanej będącej kombinacją wózków Pallet Shuttle z układnicami lub wózkami wahadłowymi.

Regały Shuttle pozwalają maksymalnie wykorzystać powierzchnię, zwiększając pojemność magazynu

Zalety regałów satelitarnych

  • Oszczędność czasu i zwiększenie wydajności: wózek widłowy nie wjeżdża w głąb regałów, które są obsługiwane przez wózek satelitarny szybko wykonujący polecenia. Pozwala to skrócić czas załadunku i rozładunku oraz zwiększyć liczbę cykli na godzinę.
  • Oszczędność miejsca: głębokość kanałów towarowych przekraczająca nawet 60 m, a luzy między poziomami składowania są minimalne, co umożliwia duże zagęszczenie ładunków.
  • Ograniczenie kosztów: optymalne wykorzystanie przestrzeni pozwala zmniejszyć powierzchnię zajmowaną przez instalację magazynową, a tym samym zaoszczędzić na wynajmie/budowie. W przypadku magazynów o kontrolowanej temperaturze składowania oszczędności dotyczą dodatkowo zużycia energii potrzebnej do schłodzenia mniejszej powierzchni instalacji logistycznej.
  • Zwiększenie różnorodności: pogrupowanie artykułów według kanałów, a nie według pełnych korytarzy umożliwia składowanie większej liczby różnych jednostek magazynowych.
  • Praca w trybie LIFO lub FIFO: magazyn typu Shuttle może działać zgodnie z zasadą LIFO (Last In, First Out) lub FIFO (First In, First Out).
  • Łatwe użytkowanie: wszystkie funkcje systemu są uruchamiane za pomocą tabletu sterowniczego z intuicyjnym interfejsem użytkownika.
  • Bezpieczeństwo: wózki widłowe nie wjeżdżają do korytarzy, co chroni regały przed uszkodzeniami i minimalizuje ryzyko wypadków.
Pallet Shuttle może obsługiwać palety w regałach o głębokości składowania przekraczającej 60 m

Na tle innych systemów magazynowania akumulacyjnego regały satelitarne to rozwiązanie działające szybciej, efektywniej i bezpieczniej

Maheso
Francisco Echegoyan Kierownik magazynu
Maheso
(Dos Hermanas, Hiszpania)

Zastosowania regałów satelitarnych

Dla firm wymagających maksymalnego zagęszczenia ładunków i wysokiej wydajności pracy

Regały Shuttle to idealne rozwiązanie magazynowe pozwalające poprawić wydajność obiektów logistycznych, w których zachodzi konieczność znacznego zwiększenia pojemności magazynu przy jednoczesnym uproszczeniu i usprawnieniu operacji ładunku i rozładunku towarów.

Pallet Shuttle Mecaluxu to idealne rozwiązanie do magazynów z dużą liczbą palet na pozycję asortymentową

Magazyny z dużą liczbą palet na jednostkę magazynową

Regały satelitarne to doskonały system magazynowy w przypadku zarządzania wieloma paletami z tą samą referencją. Dzięki zastosowaniu regałów Shuttle w każdym kanale można składować ładunki z inną jednostką magazynowa.

Pallet Shuttle to rozwiązanie szczególnie polecane do magazynów z dużą częstotliwością wejść i wyjść ładunków

Magazyny z dużą częstotliwością wejść i wyjść ładunków

Znacznie usprawnia odkładanie i pobieranie palet w firmach o wysokiej rotacji jednorodnych produktów.

Regały satelitarne przynoszą oszczędność kosztów energii w magazynach z kontrolowaną temperaturą składowania

Magazyny z kontrolowaną temperaturą

Dzięki optymalizacji przestrzeni ograniczona zostaje kubatura chłodzenia, co przekłada się na znaczną oszczędność kosztów energii.

Pallet Shuttle usprawnia wysyłki w magazynach produktów sezonowych

Magazyny produktów sezonowych

Dynamizuje proces wysyłek, dzięki czemu pozwala błyskawicznie obsłużyć szczyty zamówień skoncentrowane w krótkim przedziale czasu.

Pallet Shuttle to idealne wyposażenie magazynów buforowych

Magazyny buforowe

To idealny system do tymczasowego składowania ładunków, na przykład w zakładach produkcyjnych.

System Pallet Shuttle może rozwiązać problem braku miejsca w magazynie

Magazyny wymagające optymalizacji powierzchni

Ten akumulacyjny system magazynowy pozwala maksymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń, szczególnie głębokość regałów.

Jak działa magazyn typu Shuttle?

Półautomatyczny system składowania akumulacyjnego wykorzystujący wózek satelitarny obsługiwany przez wózek widłowy

Operator wózka widłowego wprowadza wózek Shuttle do kanału i umieszcza nad nim jednostkę ładunkową, która opiera się na szynach regału. Następnie wózek Shuttle przemieszcza paletę na pierwszą wolną pozycję. Wózek wykonuje polecenia wydawane przez operatora przy użyciu tabletu sterującego.

Opinie klientów

Nicopan

Jesteśmy zachwyceni systemem Pallet Shuttle Mecaluxu, ponieważ pozwala nam utrzymać wysokie tempo wzrostu naszej firmy.

Nicolás Espigares Dyrektor
Nicopan
(Atarfe, Hiszpania)
Coca-Cola Refrescos Bandeirantes

Wózek satelitarny automatycznie transportuje palety wewnątrz kanałów, dlatego dzięki systemowi Pallet Shuttle osiągnęliśmy większą wydajność pracy. Operatorzy szybko opanowali obsługę tego systemu. Już w pierwszym dniu zauważyłem, że praca przebiega szybciej i bezpieczniej.

Alisson Ferreira Menadżer ds. Planowania Produkcji i Logistyki
Coca-Cola Refrescos Bandeirantes
(Trinidade, Brazylia)
Bayer

Wybraliśmy półautomatyczny system Pallet Shuttle jako rozwiązanie, które idealnie odpowiadało na nasze wymagania. Dzięki temu systemowi zyskaliśmy większą pojemność magazynu, wzrosła też wydajność operacji składowania oraz wysyłania zamówień. Dodatkowo poprawiliśmy bezpieczeństwo pracy operatorów.

Thomas Prunel Kierownik magazynu
Bayer
(Trèbes, Francja)
Frío Dock

Pallet Shuttle pozwolił nam zwiększyć liczbę miejsc paletowych, ograniczyć czas ładunku i rozładunku towarów oraz zmniejszyć nakłady na konserwację regałów i wózków widłowych.

Ezequiel Mulhall Menadżer
Frío Dock
(Tortuguitas, Argentyna)
Katoen Natie

System Pallet Shuttle pozwolił zauważalnie skrócić czas obsługi towarów, a także ograniczyć ryzyko wypadków, ponieważ wózki widłowe nie muszą wjeżdżać do kanałów.

Giacomo Alberto Mongini Kierownik projektów
Katoen Natie
(Rivalta Scrivia, Włochy)
Huijbregts Groep

Jesteśmy bardzo zadowoleni z systemu Pallet Shuttle, a także z oprogramowania sterującego wózkami satelitarnymi. Odkąd wdrożyliśmy te rozwiązania, osiągamy bardzo dobre wyniki sprzedażowe.

Erik van den Nieuwelaar Kierownik Działu Innowacji
Huijbregts Groep
(Helmond, Holandia)

Realizacje

Półautomatyczny system Pallet Shuttle w magazynie firmy SaarGummi w Madrycie

SaarGummi, producent uszczelnień gumowych, wyposażył magazyn w półautomatyczny system Pallet Shuttle firmy Mecalux, który usprawnił proces logistyczny. Czytaj więcej

Półautomatyczny system Pallet Shuttle w magazynie firmy SaarGummi w Madrycie

Magazyn do składowania butelek z olejem z półautomatycznym systemem Pallet Shuttle

Przykład realizacji,w której firma Mecalux wyposażyła magazyn przeznaczony do składowania butelek z oliwą w półautomatyczny systemem Pallet Shuttle. Czytaj więcej

Magazyn do składowania butelek z olejem z półautomatycznym systemem Pallet Shuttle

Producent mleka, firma SLVA, składuje ponad 7400 palet obsługiwanych przez dziewięć wózków Pallet Shuttle w kanałach głębokich na 20 metrów

Realizacja systemu Pallet Shuttle w magazynie SLVA we Francji wykonana przez Mecalux. Czytaj więcej

Producent mleka, firma SLVA, składuje ponad 7400 palet obsługiwanych przez dziewięć wózków Pallet Shuttle w kanałach głębokich na 20 metrów

System Pallet Shuttle do składowania towarów wielkogabarytowych

Przykład realizacji, w której Mecalux dostarczył do magazynu hiszpańskiej firmy Rockwool półautomatyczny system składowania akumulacyjnego Pallet Shuttle. Czytaj więcej

System Pallet Shuttle do składowania towarów wielkogabarytowych

Półautomatyczny system Pallet Shuttle w magazynie Francuskiego Czerwonego Krzyża

Dział logistyczny Francuskiego Czerwonego Krzyża zmodernizował jedno ze swoich centrów dystrybucyjnych, w Pantin pod Paryżem. Mecalux wyposażył obiekt w regały z półautomatycznym systemem Pallet Shuttle mieszczące 2322 palety z artykułami pierwszej potrzeby, które mogą pomóc wielu potrzebującym rodzinom. Czytaj więcej

Półautomatyczny system Pallet Shuttle w magazynie Francuskiego Czerwonego Krzyża
Więcej realizacji

Układ instalacji magazynowej z systemem Pallet Shuttle

Różne konfiguracje instalacji magazynowej – znajdź rozwiązanie najlepiej odpowiadające potrzebom logistycznym Twojej firmy

Układ instalacji magazynowej zależy od takich czynników jak wymiary hali magazynowej, liczba pozycji asortymentowych, wymagana pojemność magazynu, system zarządzania ładunkami czy spodziewane przepływy towarów.

Elementy składowe regałów satelitarnych

System magazynowy Pallet Shuttle składa się z jednego lub kilku wózków satelitarnych, bloku regałów Shuttle, tabletu sterującego oraz zabezpieczeń chroniących operatorów, ładunki oraz samą instalację magazynową.

Kluczowym elementem tego rozwiązania jest samojezdny wózek wyposażony w urządzenia elektroniczne takie jak sterownik PLC, akumulator czy czujniki. Dodatkowo na wózku znajdują się różnego rodzaju zabezpieczenia zapewniające płynną i bezpieczną pracę systemu.

Regały Shuttle to akumulacyjny system składowania zaprojektowany tak, aby umożliwić bezpieczne i płynne przemieszczanie się wózka satelitarnego w kanałach. Są wyposażone w zespół szyn, po których przemieszcza się wózek. Na szynach opierają się również składowane jednostki ładunkowe.

Oprócz poszczególnych zabezpieczeń znajdujących się na wózku satelitarnym system Pallet Shuttle Mecaluxu jest wyposażony w elementy dodatkowe, zgodne z obowiązującymi normami, zwiększające bezpieczeństwo operatorów i ładunków.

Platforma podnosząca wózka Pallet Shuttle

Platforma podnosząca

Górna część wózka. Podnosi jednostkę ładunkową w celu przetransportowania jej wzdłuż kanału. Paleta opiera się na podporach bocznych z powierzchnią antypoślizgową.

Koła wózka Pallet Shuttle

Koła

Cztery koła obracające się po podstawie szyny umożliwiające przemieszczanie się wózka. Koła znajdują się pod platformą podnoszącą.

Koła prowadzące wózka Pallet Shuttle

Koła prowadzące

Cztery niewielkie koła mające kontakt z boczną płaszczyzną szyn. Prowadzą wózek w kierunku wzdłużnym. Zapewniają płynny i bezpieczny ruch wózka w kanale.

Wózek Pallet Shuttle ma wbudowany sterownik PLC

Sterownik PLC

Sterownik PLC to główny procesor systemu Pallet Shuttle: odczytuje polecenia, wykonuje ruchy wózkiem i odbiera informacje z czujników.

Antena wózka satelitarnego Pallet Shuttle

Antena

Odbiera polecenia wysyłane przez operatora z tabletu sterującego przez wi-fi.

Akumulator litowy wózka Pallet Shuttle

Akumulator

Wózek jest wyposażony w akumulator litowy pozwalający na maksymalnie 10 godzin nieprzerwanej pracy w zależności od warunków, szczególnie od temperatury otoczenia i wagi jednostek ładunkowych.

W górnej części wózka Shuttle znajduje się komora akumulatora

Komora akumulatora

Łatwo dostępne miejsce w górnej części wózka umożliwiające szybkie wyjęcie akumulatora. Akumulator może ładować się w komorze lub w zewnętrznej stacji ładującej.

System blokowania wózka Pallet Shuttle na wózku widłowym

System blokujący

Elektromagnesy znajdujące się w podstawie wózka Shuttle stabilizujące go podczas transportu wózkiem widłowym.

Detektory palety wózka Pallet Shuttle

Detektory palety

Cztery czujniki laserowe zlokalizowane w górnej części wózka odpowiadające za prawidłową pozycję palety.

Detektory palety rozpoznają pozycję ostatniej jednostki ładunkowej składowanej w kanale

Detektory palety w kanale

Czujniki ultradźwiękowe rozpoznają pozycję ostatniej jednostki ładunkowej składowanej w kanale.

Czujniki końca kanału wózka Pallet Shuttle

Czujniki końca kanału

Czujniki pozwalające określić odległość wózka od końca kanału.

Odbojniki amortyzują kontakt wózka z elementami regału

Odbojniki wózka

Najbardziej wysunięty element w przedniej części wózka służący do amortyzowania kontaktu z regałem na końcu kanału.

Włącznik główny służy do uruchamiania i wyłączania wózka Pallet Shuttle

Włącznik główny

Przycisk służący do uruchamiania i wyłączania wózka. W zależności od statusu wózka przycisk świeci się na zielono (włączony) lub czerwono (wyłączony).

Kontrolka błędu wózka Pallet Shuttle

Kontrolka błędu

Czerwone światło ciągłe oznacza gotowość wózka do pracy, migająca kontrolka informuje o błędzie lub awarii.

Kontrolka stanu akumulatora wózka Pallet Shuttle

Kontrolka stanu akumulatora

Informuje o niskim poziomie naładowania akumulatora. Migająca kontrolka oznacza konieczność jego naładowania lub wymiany.

Zderzak wózka Pallet Shuttle

Zderzak

Element znajdujący się w części przedniej i tylnej wózka zapobiegający jego uszkodzeniom. Działa poprzez odcięcie zasilania w przypadku kontaktu z przeszkodą.

Wyłącznik bezpieczeństwa wózka Pallet Shuttle

Wyłącznik bezpieczeństwa

Przycisk służący do natychmiastowego zatrzymania wózka. Jest niezbędny do wykonywania prac konserwacyjnych.

Wózek Pallet Shuttle może mieć wbudowaną kamerę

Kamera

Ułatwia poprawne wprowadzanie wózka do kanału. Szczególnie przydatna w przypadku regałów wysokiego składowania.

Stacja ładująca to miejsce ładowania akumulatorów wózków Pallet Shuttle

Stacja ładująca

Umożliwia ładowanie akumulatorów w przystosowanej w tym celu komorze w górnej części stacji lub za pomocą przewodu dodatkowego bez konieczności wyjmowania akumulatora z komory wózka.

Konstrukcja magazynowania i ładowania wózków to miejsce nie tylko odkładania wózków, ale również ładowania ich akumulatorów

Konstrukcja do magazynowania i ładowania wózków

Konstrukcja służąca do magazynowania wózków i ładowania akumulatorów znajdujących się w wózku lub w stacji.

Regały Shuttle są zbudowane z belek nośnych, słupów i szyn

Belki nośne i słupy

Regały Shuttle to połączenie belek nośnych, słupów i szyn tworzących kanały, po których przemieszcza się wózek satelitarny. To w nich są składowane jednostki ładunkowe.

Szyny regałów satelitarnych

Szyny

W każdym kanale znajduje się para szyn z dwoma płaszczyznami oparcia: dolną, po której przemieszcza się wózek, oraz górną, gdzie są odkładane jednostki ładunkowe.

Zewnętrzny wspornik szyny regałów satelitarnych

Zewnętrzne wsporniki szyny

Zapewniają mocowanie szyn do zewnętrznej części ramy przy wejściu/wyjściu kanału na każdym z poziomów ładunkowych.

Wewnętrzny wspornik szyny regałów satelitarnych

Wewnętrzne wsporniki szyny

Stanowią mocowanie szyn do belek nośnych we wszystkich rzędach ze wyjątkiem wejścia/wyjścia kanału.

Odbojniki szyny regałów satelitarnych

Odbojniki szyny

Punkt odniesienia dla wózka jako koniec kanału. W normalnych warunkach pracy wykrycie tego elementu powoduje uruchomienie hamulców i zatrzymanie wózka.

Centrownik palet regałów satelitarnych

Centrowniki palety

Elementy montowane na wejściu/wyjściu kanałów, korygują pozycję wprowadzanej jednostki ładunkowej.

Odbojniki przednie i boczne regałów satelitarnych

Odbojniki przednie i boczne

Wyznaczają operatorom wózków widłowych granicę wykonywania manewrów, aby nie dopuścić do przypadkowego uderzenia o regał.

Siatki bezpieczeństwa przy regałach satelitarnych

Siatki bezpieczeństwa

Montowane w miejscach, w których istnieje możliwość wejścia do kanałów. Wyjątek stanowi przód regału, gdzie kanały wychodzą na korytarz roboczy.

Siatki zabezpieczające na regałach satelitarnych

Siatki zabezpieczające

Montowane na całej wysokości regałów pokrywającej się z korytarzem dla pieszych lub strefą roboczą, jeżeli występuje ryzyko osunięcia się ładunków składowanych luzem. Nie stosuje się ich z przodu regału.

Oznaczenia na posadzce w magazynie z regałami satelitarnymi

Oznaczenia na posadzce

Wyznaczają strefę wyłączoną z ruchu pieszego z wyjątkiem prac konserwacyjnych. Malowane z przodu regału.

Piktogramy na regałach satelitarnych

Znaki bezpieczeństwa i piktogramy

Ostrzegają przed zagrożeniami oraz informują o charakterystyce instalacji.

Siatki w korytarzach dla pieszych w regałach satelitarnych

Zabezpieczenia korytarzy dla pieszych

Korytarze dla pieszych pod regałami służące do ewakuacji lub prowadzenia prac konserwacyjnych są zabezpieczone z obu stron oraz od góry siatkami.

Siatki zabezpieczające dolnych korytarzy roboczych w regałach satelitarnych przeznaczonych do kompletacji

Zabezpieczenia dolnych korytarzy roboczych

Korytarze przeznaczone do kompletacji znajdujące się przy regałach są chronione w górnej części przez siatkę zabezpieczającą przed spadającymi ładunkami.

Funkcje systemu sterowania Pallet Shuttle

Wszechstronność operacyjna dzięki szerokiemu zakresowi funkcji

Wszechstronność operacyjna dzięki szerokiemu zakresowi funkcji

System sterowania regałami satelitarnymi odpowiada za przesyłanie poleceń wózkowi za pośrednictwem tabletu sterującego połączonego z siecią wi-fi. Oprogramowanie to jest bardzo proste w obsłudze dzięki intuicyjnemu interfejsowi użytkownika. Wszystkie polecenia wykonuje się za pośrednictwem tabletu.

Katalogi

Catalog - 4 -  System Pallet Shuttle - pl_PL

Pallet Shuttle (katalog)

Półautomatyczny system magazynowania akumulacyjnego o dużej wydajności

Pobierz
MS_Compacta_PLok.pdf

Podręcznik bezpieczeństwa w magazynie

Działanie, zastosowania, przeglądy i konserwacja systemu Pallet Shutlle

Pobierz
Catalog - 0 - Rozwiazania-magazynowe-dla-palet - pl_PL

Rozwiązania magazynowe dla palet (katalog)

Systemy magazynowania produktów na paletach

Pobierz
Catalog - 2 - Easy-wms - pl_PL

Oprogramowanie do zarządzania magazynem

Innowacje technologiczne dla wydajności magazynów

Pobierz

Często zadawane pytania

Pallet Shuttle to półautomatyczny system magazynowania akumulacyjnego, który pozwala osiągnąć maksymalną pojemność magazynu dzięki optymalnemu wykorzystaniu dostępnej powierzchni. Podstawowym elementem tego systemu jest samojezdny wózek elektryczny sterowany tabletem przez operatora. Wózek przemieszcza się po szynach wewnątrz kanału towarowego, gdzie automatycznie obsługuje jednostki ładunkowe.

Pallet Shuttle to rozwiązanie, które wyewoluowało z tradycyjnych systemów magazynowania akumulacyjnego. W porównaniu np. z regałami wjezdnymi Pallet Shuttle pozwala składować bardziej zróżnicowane towary – zamiast jednej jednostki magazynowej na cały korytarz umożliwia składowanie w każdym kanale innego produktu. Dodatkowo wózki widłowe nie wjeżdżają w głąb regałów satelitarnych, co przyspiesza obsługę ładunków i znacznie ogranicza ryzyko uderzenia wózkiem w instalację magazynową. Z kolei w porównaniu z regałami push-back czy regałami przepływowymi Pallet Shuttle oferuje większą głębokość kanałów towarowych i lepsze wykorzystanie wysokości magazynu.

Oczywiście. W jednym obiekcie magazynowym mogą występować różne systemy składowania (regały paletowe, regały wjezdne, Pallet Shuttle etc.). Często stosowanym rozwiązaniem jest wydzielanie strefy z regałami paletowymi do składowania bardzo zróżnicowanych produktów z niewielką liczbą palet na jednostkę magazynową oraz strefy wyposażonej w regały Shuttle do obsługi jednostek ładunkowych bardziej jednorodnych z dużą liczbą palet na referencję.

Tak, montując niezbędne belki i szyny, po których będzie się przemieszczał wózek satelitarny wewnątrz kanałów.

Pallet Shuttle to półautomatyczny system magazynowania, w którym jednostki ładunkowe są przewożone wzdłuż kanałów za pomocą wózka satelitarnego. Wózek działa w sposób automatyczny, jednak za wprowadzanie go na wybrany poziom, wyciąganie, a także za umieszczanie i pobieranie jednostek ładunkowych na wejściu do kanału odpowiada operator, który za pomocą tabletu wydaje wózkowi polecenia.

Mecalux oferuje również automatyczny Pallet Shuttle, czyli w pełni zautomatyzowaną alternatywę tego systemu. Rozwiązanie to polega na zastąpieniu wózka widłowego przez układnicę lub zespół wózków wahadłowych transportujących wózek satelitarny wraz z jednostką ładunkową z pozycji wejściowej aż do odpowiedniego poziomu. Proces ten odbywa się bez udziału operatora. Co więcej, wszystkimi operacjami wykonywanymi w tym systemie zarządza oprogramowanie sterujące.

Tak. To właśnie jedna z jego głównych zalet. Po pierwsze operatorzy wózków widłowych nie muszą wjeżdżać w głąb regałów, jak dzieje się to w przypadku regałów wjezdnych. Do drugie wózek satelitarny jest wyposażony w liczne urządzenia zabezpieczające zapewniające poprawne umiejscowienie wózka na szynach czy natychmiastowe zatrzymanie w przypadku wykrycia przeszkody na trasie przejazdu. W magazynie typu Shuttle znajdują się również siatki bezpieczeństwa montowane, aby chronić przed wejściem do strefy roboczej wózka, a także siatki na regale zabezpieczające strefy robocze lub ruchu pieszego przed spadającymi ładunkami.

Najpierw operator wózka widłowego wprowadza do kanału wózek satelitarny, a następnie, tuż nad nim, umieszcza jednostkę ładunkową, którą odkłada na szynach kanału. Po otrzymaniu polecenia wysłanego za pomocą tabletu sterowniczego przez operatora wózek nieznacznie unosi jednostkę ładunkową, po czym transportuje ją i odkłada na najgłębiej położonym pierwszym wolnym miejscu. Operacja ta powtarza się aż do zapełnienia całego poziomu. Przed odłożeniem jednostki ładunkowej na ostatnim wolnym miejscu operator wyciąga wózek Shuttle z kanału. Przy pobieraniu jednostek ładunkowych z kanału omówione kroki wykonuje się w odwrotnej kolejności, przy czym w przypadku trybu FIFO rozładowywanie poziomu rozpoczyna się po przeciwnej stronie regału.

Tak. Regały Shuttle są przystosowane do pracy w trybie FIFO (first in, first out), w którym pierwsza jednostka ładunkowa na wejściu jest również pierwszą, która zostanie pobrana. Aby pracować w systemie FIFO, należy udostępnić dwa korytarze robocze – z przodu i z tyłu regału odpowiednio do umieszczania i pobierania jednostek ładunkowych. Dzięki temu rozwiązaniu nie dochodzi do zakłóceń między tymi operacjami.

System ten jest skalowalny, co oznacza, że w zależności od potrzeb można doposażyć instalację w dodatkowe wózki. Odpowiednia liczba wózków jest określana na podstawie wymaganej liczby cykli na godzinę oraz liczby dostępnych operatorów w trakcie każdej zmiany roboczej. Z jednego tabletu można sterować nawet 18 wózkami Shuttle.

Tak, ale w tym celu należy składować takie palety na paletach bazowych.

Jest to sytuacja bardzo mało prawdopodobna, ponieważ wózek Shuttle jest wyposażony w kontrolkę informującą o konieczności naładowania akumulatora. W przypadku całkowitego rozładowania akumulatora z przodu kanału można użyć akumulatora zapasowego. Jeżeli wózek utknie w głębi kanału, można go wyciągnąć, wprowadzając na ten sam poziom drugi wózek wyposażony w zestaw holowniczy.

Opracowany przez Mecalux system zarządzania magazynem Easy WMS jest wyposażony w moduł do integracji systemu Pallet Shuttle i WMS Pallet Shuttle Integration, który ułatwia i przyspiesza pracę operatorów, umożliwiając korzystanie z jednego interfejsu.

Każdy wózek Shuttle może przewozić jednostki ładunkowe o wadze do 1500 kg.

Wózek może przemieszczać się z maksymalną prędkością 90 m/min bez obciążenia oraz 45 m/min z ładunkiem.

Czas podnoszenia to około 2 sekundy.

Tak. Wózki można podzielić ze względu na temperaturę pracy oraz wymiary. W pierwszym przypadku wyróżniamy wózki działające w temperaturze od 5 do 45ºC oraz wózki obsługujące jednostki ładunkowe w chłodniach i mroźniach (od -30 do 5ºC). Elementy elektroniczne wózków przeznaczonych do pracy w niskich temperaturach są zabezpieczone i ocieplone, aby chronić je przed uszkodzeniem w niskich temperaturach.

Jeśli chodzi o wymiary, każdy typ wózka jest oferowany w trzech wariantach dostosowanych długością i szerokością do wymiarów najczęściej stosowanych palet. Wymiar przedni wózka zawsze jest taki sam, dlatego, że jednostki ładunkowe zawsze trafiają na regał satelitarny szerszą stroną (1200 mm). Zmienia się natomiast głębokość wózka, która odpowiada długości poszczególnych palet (800, 1000 i 1200 mm).

Pallet Shuttle jest wyposażony w akumulator litowy pozwalający na maksymalnie 10 godzin nieprzerwanej pracy w zależności od warunków, szczególnie temperatury otoczenia i wagi jednostek ładunkowych.

Czas ładowania akumulatora litowego, z jakiego korzysta Pallet Shuttle, wynosi od 4 do 5 godzin.
Dobrze jest zaopatrzyć się w akumulatory zapasowe, aby zapewnić ciągłość pracy systemu.

Z technicznego punktu widzenia nie ma ograniczeń co do wysokości czy głębokości regałów Shuttle, a ich wymiary zależą od specyficznych wymagań każdego magazynu. Jednorodność ładunków i liczba palet na jednostkę magazynową określają głębokość kanałów towarowych. Z kolei wysokość zależy od zakresu podnoszenia wózków widłowych oraz od wysokości magazynu.

Zapytaj eksperta