Przenośniki pojemnikowe

Przenośniki pojemnikowe

Automatyczne rozwiązanie przeznaczone do transportu, dystrybucji, klasyfikacji, akumulacji i wysyłki pojemników oraz innych lekkich ładunków.

Produkt

Automatyzacja transportu pojemników i lekkich ładunków w magazynie

Przenośniki pojemnikowe to ciągły i automatyczny system transportu pojemników i lekkich ładunków składający się z zestawów rolek, taśm lub pasów. Szeroki wachlarz dostępnych wariantów i możliwych kombinacji umożliwia projektowanie prostych oraz złożonych systemów, które dostosowują się do wymogów każdej firmy.

Przenośniki pojemnikowe minimalizują proces obsługi ładunków i konieczność przemieszczania się operatorów oraz urządzeń transportu bliskiego, co przekłada się na zwiększenie wydajności oraz zmniejszenie liczby błędów i kosztów operacyjnych.

Przenośniki pojemnikowe zapewniają ciągły przepływ towarów

Przenośniki pojemnikowe – zalety

  • Duże odległości: możliwość konfigurowania długich i złożonych systemów przenośników pozwala na łączenie różnych stref magazynu.
  • Ciągły przepływ: przenośniki zapewniają ciągły ruch ładunków.
  • Wiele jednostek ładunkowych: przenośniki są kompatybilne z pojemnikami, tacami i kontenerami o różnych wymiarach, wykonanymi z różnych materiałów, a także innymi rodzajami lekkich ładunków.
  • Elastyczność i skalowalność: możliwość skonstruowania wszelkich rodzajów systemów, a także rozbudowania lub modyfikacji systemów już istniejących.
  • Ergonomia: wdrożenie przenośników zwiększa wygodę realizacji poszczególnych operacji, np. przygotowywania zamówień.
  • Solidność i wytrzymałość: przenośniki pojemnikowe stanowią solidne rozwiązanie o dużej trwałości, która umożliwia realizację codziennych operacji o wysokiej wydajności.
  • Minimalne koszty utrzymania: utrzymanie jest proste i ekonomiczne.
Przenośniki pojemnikowe umożliwiają połączenie odległych stref magazynu

Dzięki przenośnikom poprawiliśmy wydajność, ponieważ operacje w naszym magazynie przeprowadzane są szybko i niezawodnie

CCV
Michel Gladstein Dyrektor Generalny
CCV
(Capavenir-Vosges, Francja)

Przenośniki pojemnikowe – zastosowania

Wydajne rozwiązanie odpowiadające na wszelkie potrzeby

Rolkowe przenośniki pojemnikowe są doskonałym rozwiązaniem mającym na celu zautomatyzowanie transportu pojemników i lekkich ładunków w magazynach charakteryzujących się powtarzalną i ciągłą rotacją. Dzięki swojej wszechstronności perfekcyjnie dostosowują się do wielu operacji i konfiguracji systemów o różnym stopniu złożoności.

Przenośniki pojemnikowe łączą dwa punkty magazynu

Połączenie między strefami magazynu

Jedną z podstawowych funkcji przenośników pojemnikowych jest transport jednostek ładunkowych między punktem źródłowym a punktem docelowym, łącząc w ten sposób dwie strefy magazynu.

Przenośniki pojemnikowe są podstawowym elementem automatycznych magazynów pojemnikowych

Transport ładunków w magazynach automatycznych

Przenośniki pojemnikowe są niezbędne w przedniej części magazynu, w punkcie wejścia i wyjścia ładunków i przy stanowiskach kompletacyjnych w automatycznych magazynach pojemnikowych.

System obsługi pojemników usprawnia przygotowywanie zamówień

Magazyny z wysokim wskaźnikiem kompletacji

Przenośniki pojemnikowe usprawniają przygotowywanie zamówień poprzez uproszczenie obsługi towarów i połączenie stanowisk kompletacyjnych ze strefami konsolidacji i wysyłki.

Rolkowe przenośniki pojemnikowe stosowane są do automatycznej klasyfikacji zamówień

Automatyczna klasyfikacja zamówień

System rolkowych przenośników pojemnikowych w strefach wysyłki umożliwia dostosowanie sorterów odpowiadających za klasyfikowanie towaru według ustalonych kryteriów (np. według zamówień, tras dostawy).

Przenośniki pojemnikowe automatyzują przyjęcie towaru w pojemnikach

Przyjęcie i dystrybucja towarów

Przenośniki pojemnikowe automatyzują operację przyjęcia towaru w pojemnikach oraz ich dystrybucję do punktów docelowych.

Przenośniki pojemnikowe służą do transportowania komponentów i produktów końcowych w centrach produkcyjnych

Stanowiska montażowe i kontrolne

W centrach produkcyjnych służą do transportowania elementów składowych do stanowisk roboczych w liniach montażowych. Ponadto wykorzystuje się je do zautomatyzowania przepływu gotowych produktów do stanowisk kontroli jakości.

Opinie klientów

Espace des Marques

Jak transportować towar między kondygnacjami? Otóż, aby połączyć poszczególne piętra, Mecalux zamontował przenośnik pojemnikowy i windę, które usprawniają i przyspieszają transport ładunków.

Czytaj więcej
Vincent Beaufreton Menadżer ds. Rozwoju
Espace des Marques
(La Boissière-des-Landes, Francja)
Mephisto

Automatyzacja w postaci przenośników i wind sprawiła, że przepływ ładunków jest szybszy, a operatorzy pokonują znacznie krótsze trasy.

Czytaj więcej
Christian Kalch Dyrektor ds. Przemysłu i Logistyki
Mephisto
(Sarrebourg, Francja)
Kontiki

Instalacja przenośnika pozwoliła nam zwiększyć wydajność po zakończeniu kompletacji i pakowania. Po zejściu z przenośnika zamówienia są już gotowe do wysyłki.

Czytaj więcej
Jérémy Barisci Kierownik ds. Logistyki
Kontiki
(Dommartin, Francja)

Realizacje

Normagrup: automatyczny magazyn zaopatrujący produkcję

Wiodący hiszpański producent oświetlenia awaryjnego, Normagrup, rozbudował swoją fabrykę w Asturii o automatyczny magazyn pojemnikowy. W obiekcie zarządzanym przez oprogramowanie Easy WMS Mecaluxu, składuje wszystkie komponenty wymagane do wytwarzania swoich produktów. Czytaj więcej

Automatyczny magazyn pojemnikowy miniload firmy dla hiszpańskiej firmy JCH

Przykład realizacji automatycznego magazynu pojemnikowego miniload wykonanej przez Mecalux dla firmy JCH, wiodącego producenta systemów klimatyzacyjnych. Czytaj więcej

Automatyczny magazyn pojemnikowy miniload firmy dla hiszpańskiej firmy JCH

General Óptica uruchomiła magazyn dopasowany do omnikanałowego modelu sprzedaży

Hiszpańska sieć salonów optycznych General Óptica uruchomiła nowe centrum logistyczne nieopodal Madrytu. Magazyn wyposażony w regały paletowe, przenośnik i regały do kompletacji umożliwia zarządzanie 100 000 sztuk oprawek oraz przygotowywanie 4000 zamówień dziennie. Czytaj więcej

General Óptica uruchomiła magazyn dopasowany do omnikanałowego modelu sprzedaży

Regały do kompletacji z pomostami i system przenośników usprawniają działalność sklepu internetowego dystrybutora części zamiennych dla sektora motoryzacyjnego

Dostarczone przez Mecalux regały z pomostami do magazynu francuskiego dystrybutora części samochodowych Automotive Parts Factory Czytaj więcej

Regały do kompletacji z pomostami i system przenośników usprawniają działalność sklepu internetowego dystrybutora części zamiennych dla sektora motoryzacyjnego

C.D.A.L.: Automatyczny transport towaru pomiędzy magazynem a strefą wysyłek

C.D.A.L., francuski dystrybutor samochodowych części zamiennych, zamontował w swoim centrum dystrybucyjnym w Saint-Priest przenośniki pojemnikowe Mecaluxu. Instalacja komunikuje ze sobą magazyn i strefę wysyłek, transportując automatycznie, bezpiecznie i szybko skompletowane zamówienia. Czytaj więcej

C.D.A.L.: Automatyczny transport towaru pomiędzy magazynem a strefą wysyłek

System przenośników zwiększa wydajność procesów kompletacyjnych w magazynie francuskiej firmy Vynex, producenta artykułów do majsterkowania

Realizacja magazynu do przygotowywania zamówień dla firmy Vynex we Francji i inne przykłady systemów magazynowych wykonanych przez Mecalux. Czytaj więcej

System przenośników zwiększa wydajność procesów kompletacyjnych w magazynie francuskiej firmy Vynex, producenta artykułów do majsterkowania

CCV: automatyczne przenośniki ułatwiają przyjmowanie 20 000 produktów dziennie

CCV, francuska sieć sklepów z odzieżą, uruchomiła nowy magazyn na północy kraju, aby sprostać wyzwaniom związanym z wdrożeniem strategii omnikanałowej. Mecalux zainstalował w nim obwód przenośników pojemnikowych, który pozwolił zwiększyć wewnętrzny przepływ ładunków o 66% w porównaniu z poprzenim magazynem. Czytaj więcej

CCV: automatyczne przenośniki ułatwiają przyjmowanie 20 000 produktów dziennie
Więcej realizacji

Przenośniki pojemnikowe – rodzaje

Szeroki wybór przenośników pojemnikowych Mecaluxu umożliwia dostosowanie systemu do wymogów w zakresie odległości, przebiegu, nachylenia, prędkości i typu jednostki ładunkowej. Ich solidna konstrukcja zapewnia wysoką niezawodność we wszystkich środowiskach roboczych.

W układzie przenośników można zastosować zarówno przenośniki rolkowe, jak i taśmowe. Usprawniają transport i obsługę pojemników, tac oraz innych lekkich ładunków w magazynie. Standardowa prędkość transportu oscyluje między 25 a 60 m/min.

Główną funkcją pomocniczych przenośników pojemnikowych jest dostosowanie przebiegu przenośników do konkretnych wymogów każdego obiektu. Umożliwia pominięcie przeszkód konstrukcyjnych, zmianę kierunku transportu ładunku lub wdrożenie obwodnic.

Przenośnik akumulacyjny bezdotykowy transportuje pojemniki w linii prostej

Przenośnik rolkowy o akumulacji bezdotykowej (LRA)

Umożliwia transport w linii prostej oraz akumulację pojemników bez ich stykania się. Każdy odcinek jest wyposażony w rolkę napędową, dlatego działa niezależnie od pozostałych.

Przenośnik rolkowy ruchu ciągłego umożliwia transport na długich odcinkach

Przenośnik rolkowy ruchu ciągłego (LRC)

Stosowany do transportu pojemników w linii prostej przy stałym przepływie pojemników, które mogą być kumulowane, stykając się ze sobą. Może być stosowany w przypadku odcinków długich i o lekkim nachyleniu. W przeciwieństwie do typu LRA jest wyposażony w jeden silnik o mocy wystarczającej do utrzymania ciągłego przepływu ładunków.

Przenośnik taśmowy zapewnia jednolity przepływ ładunków

Przenośnik taśmowy ruchu ciągłego (LBC)

Jego działanie odpowiada działaniu przenośnika LRC, jednak w przypadku przenośnika LBC zastosowano taśmę zamiast rolek. Lepsza przyczepność między taśmą a ładunkami umożliwia zastosowanie poziomych odcinków oraz odcinków o lekkim nachyleniu (do 24º). Napędzany za pomocą jednego silnika.

Przenośnik z rolkami swobodnymi nie jest wyposażony w silnik

Przenośniki z rolkami swobodnymi (LRL)

Rolkowy system obsługi pojemników bez silnika. Stosowany w przypadku przepływowych kanałów grawitacyjnych, w strefach wysyłek lub na stanowiskach pracy. Dopuszcza maksymalne nachylenie między 4% a 8%.

Podnośniki łączą różne piętra lub poziomy transportu

Windy

Umożliwiają transport w górę lub w dół pojemników w przypadku systemów wymagających połączenia różnych pięter czy poziomów obiektu. Wyróżnia się dwa rodzaje wind: działające w sposób ciągły oraz nieciągły.

Przenośnik rolkowy z akumulacją na łuku umożliwia zmodyfikowanie kierunku transportu

Przenośnik rolkowy z akumulacją na łuku (LRAC)

Stosowany w przypadku, gdy niezbędny jest transport po łuku ze względu na przeszkody architektoniczne (np. kolumny). Umożliwia zmianę kierunku pod różnymi kątami (30º, 45º, 60º, 90º i 180º). Przenośniki można łączyć ze sobą. Działa podobnie jak LRA – umożliwia kumulowanie ładunków, a każdy odcinek jest wyposażony w rolkę napędową i działa niezależnie.

Przenośnik rolkowy wyrzucający zmienia kierunek o 90 stopni

Przenośnik rolkowy wyrzucający (LTR)

System zmiany kierunku pod kątem 90º, który na skrzyżowaniu wyrzuca ładunek prostopadle za pomocą rolki napędowej. Jego funkcją jest wprowadzenie pojemników do obiegu. Zapewnia dużą elastyczność w zakresie operacji przyjęcia i wysyłki.

Przenośnik z popychaczem poprzecznym zmienia kierunek ładunku

Przenośnik z popychaczem poprzecznym (LTE)

Stosowany do zmiany kierunku ładunku w układzie w danym momencie w celu uproszczenia trasy pokonywanej przez towar lub zoptymalizowania czasu cyklu. Jest wyposażony w ramię wideł umieszczone z boku, które wyrzuca pojemnik prostopadle.

Moduł transferowy rolkowo-pasowy zmienia kierunek o 90 i 270 stopni

Moduł transferowy rolkowo-pasowy (LTM)

Umożliwia zmianę kierunku o 90º i 270º w stosunku do kierunku wejściowego. Stanowi skuteczne rozwiązanie w przypadku konieczności częstej zmiany kierunku transportu. Składa się z przenośnika rolkowego stacjonarnego i umieszczonego prostopadle do niego przenośnika pasowego.

Moduł transferowy ukośny umożliwia wdrożenie odgałęzień na linie drugorzędne

Moduł transferowy ukośny (LRD)

Umożliwia zmianę kierunku przy dużych prędkościach. Jest idealnym rozwiązaniem dla systemów, które transportują dużą liczbę jednostek ładunkowych i pozwalają na wdrożenie odgałęzień na linie drugorzędne. Dopuszcza zastosowanie zwrotnic pod kątem 30º i 45º.

Przenośnik indukcyjny umożliwia przeniesienie ładunków na główną linię

Przenośnik indukcyjny (LRI)

Umożliwia zmianę kierunku przy dużych prędkościach w przypadku systemów wymagających przeniesienia ładunku na główną linię przenośników. Można utworzyć zwrotnice pod kątem 30º i 45º.

Przenośnik z mechanizmem podnoszącym wdraża się w magazynach automatycznych ze strefą przenośników w przedniej części

Przenośnik z mechanizmem podnoszącym (LEE)

Przeznaczony do obsługi ładunków przy pomocy układnic w strefie wejść i wyjść w magazynach automatycznych ze strefą przenośników w przedniej części. Składa się z przenośnika rolkowego i systemu podnoszącego. Dostępne są dwie konfiguracje: pojedyncza i podwójna.

Pojemnikowy przenośnik pasowy wdraża się w magazynach automatycznych ze strefami przenośników w bocznych częściach

Pojemnikowy przenośnik pasowy (LCF)

Przeznaczony do obsługi ładunków przy pomocy układnic w strefie wejść i wyjść w magazynach automatycznych ze strefami przenośników w bocznych częściach.

Przenośnik składany umożliwia przejście przez obieg przenośników

Przenośnik składany

Konstrukcja składana, którą można ustawić w pozycji pionowej, aby umożliwić operatorom i urządzeniom transportu bliskiego przejście przez obieg przenośników.

Przenośniki pojemnikowe – akcesoria

Dodatkowe rozwiązania, które zwiększają bezpieczeństwo i funkcjonalność systemu przenośników

Stanowisko kontroli rozmiaru i wagi palet (PIE) kontroluje wymiary jednostki ładunkowej

Stanowisko kontroli rozmiaru i wagi palet (PIE)

Stanowisko przeznaczone do kontroli wymiarów jednostki ładunkowej (bramka pomiarowa) lub identyfikacji etykiet za pomocą skanera.

Waga sprawdza ciężar jednostki ładunkowej

Waga

Urządzenie służące do przeprowadzana kontroli wagi w punktach wejściowych, przy stanowiskach kompletacyjnych lub odcinkach systemu przenośników służących do transportu zamówień gotowych do wysyłki.

Pomost zapewnia możliwość przejścia nad systemem przenośników

Pomost

Konstrukcja składająca się z dwóch ram i pomostu, zapewniają wygodne i bezpieczne przejście, bez zakłócania działania przenośników.

Siatki bezpieczeństwa odgradzają system przenośników

Siatki bezpieczeństwa

Metalowe siatki odgradzają system przenośników, aby nie dopuścić do kontaktu operatorów z ruchomymi elementami, które mogą stwarzać zagrożenie.

Katalogi

Systemy transportu pojemników

Przenośniki pojemnikowe

Automatyczne rozwiązanie przeznaczone do transportu pojemników oraz innych lekkich ładunków

Pobierz
Easy WMS

Oprogramowanie do zarządzania magazynem

Innowacje technologiczne dla wydajności magazynów

Pobierz

Często zadawane pytania

Przenośniki pojemnikowe stanowią system transportu ciągłego, który automatyzuje ruch pojemników oraz innych lekkich ładunków. Są powszechnie stosowane w magazynach i centrach produkcyjnych różnych branż, gdzie dynamizują realizację wielu operacji – od przyjęcia towaru po przygotowywanie i wysyłkę zamówień.

Przenośniki pojemnikowe transportują szeroką gamę towarów składowanych w pojemnikach, kontenerach lub na tacach wykonanych z różnych materiałów i o różnych wymiarach. Ponadto mogą też służyć do transportu towarów luzem, paczek czy opon.

Mecalux ma w ofercie różne rodzaje przenośników pojemnikowych (rolkowe, taśmowe oraz mieszane – rolkowo-pasowe). W przypadku rolkowych przenośników pojemnikowych jednostki ładunkowe przesuwają się po zespole metalowych wałków obracających się wokół osi i napędzanych za pomocą silnika lub siłą grawitacji. Z kolei w przypadku przenośników taśmowych jednostki ładunkowe przemieszczają się po ciągłej gumowej lub plastikowej powierzchni obracającej się wokół dwóch bębnów napędowych umieszczonych na krańcach konstrukcji. Przenośniki mieszane to jednostki transferowe łączące rolki z pasami ułożonymi prostopadle, stosowane do zmiany kierunku lub orientacji transportowanej jednostki ładunkowej.

Standardowa wysokość przenośników pojemnikowych jest regulowana i oscyluje między 570 a 750 mm w sekcjach poziomych i może osiągnąć do 3000 mm w przypadku sekcji pochyłych. Maksymalna szerokość jest zależna od modelu przenośnika i wynosi od 400 do 800 mm.

Przenośniki transportują pojemnik o ciężarze do 100 kg.

Prędkość przenośników pojemnikowych zależy od specyfikacji transportowanej jednostki ładunkowej i oscyluje między 25 a 60 m/min.

Szeroka gama przenośników Mecaluxu umożliwia skomponowanie wszelkiego rodzaju obiegów, od prostych obwodów liniowych z punktem początkowym i docelowym po złożone obwody z wieloma punktami początkowymi i docelowymi. Dzięki tej różnorodności można dostosować system przenośników do konkretnych wymogów. Przykładowo, przenośniki łukowe umożliwiają pominięcie dowolnej przeszkody architektonicznej, a przenośniki transferowe zmieniają kierunek, w którym poruszają się jednostki ładunkowe.

Tak, kilka poziomów można połączyć za pomocą systemu ciągłych lub nieciągłych pojemnikowych przenośników taśmowych, lub wind.

System transportu pojemników magazynowych jest elastyczny i skalowalny, dlatego dostosowuje się do wszelkich potrzeb danego magazynu. To oznacza, że sieć przenośników można rozbudować, a także zmodyfikować jej przebieg.

Tak. Każdy rodzaj przenośników wymaga oprogramowania sterującego do zarządzania systemem. Program kontroluje ruch jednostek ładunkowych na podstawie ustalonych uprzednio parametrów sekwencji logicznych, które uwzględniają ścieżki, liczbę przenośników i pozostałe elementy stanowiące system. Oprogramowanie sterujące nie powinno być mylone z systemem zarządzania magazynem (WMS), które działa na wyższym szczeblu. Poza wydajnym oprogramowaniem sterującym bardziej złożone obiegi wymagają wdrożenia systemu zarządzania magazynem jak Easy WMS Mecaluxu, który odpowiada za transport jednostek ładunkowych z punktu źródłowego do docelowego na podstawie kryteriów ustalonych dla każdej instalacji (kolejność, sekwencje itp.).

Tak, umożliwiają to dwa rozwiązania. Jedną z opcji jest skonstruowanie pomostów, które umożliwią przejście nad siecią przenośników. Druga polega na zastosowaniu odcinków przenośników składanych pozwalających na utworzenie przejść na poziomie posadzki. To rozwiązanie stosuje się, jeśli między przenośnikami mają przemieszczać się urządzenia transportu bliskiego.

Zapytaj eksperta