Mercadona, jedna z największych w Hiszpanii sieci supermarketów, zainwestowała 12 milionów euro w budowę nowego centrum dystrybucyjnego, które będzie obsługiwało sprzedaż internetową. Obiekt położony w dzielnicy Vara de Quart hiszpańskiej Walencji został wyposażony w regały półkowe, których łączna długość wynosi ok. 3000 m bieżących. Jest to pierwszy magazyn Mercadony przeznaczony wyłącznie do realizowania zamówień otrzymywanych drogą elektroniczną.
Na powierzchni 13 000 m2 zamontowano 325 modułów regałów półkowych o wysokości 2,5 m. Są one podzielone na trzy lub cztery poziomy w zależności od wysokości pojemników, w których będą składowane produkty suche, chłodzone i mrożone. Jest to rozwiązanie idealne w przypadku dużej liczby pozycji asortymentowych o różnej rotacji.
Dzięki nowemu systemowi, który Mercadona wdrożyła w swoim magazynie do realizacji zamówień online, wydajność i efektywność wzrosła czterokrotnie w porównaniu z dotychczasowym systemem przygotowań zamówień.
Juana Roig, Dyrektor Generalna ds. Handlu Elektronicznego, wyjaśnia: „Mercadona jest nowicjuszem w świecie cyfrowym, więc musimy wiele się nauczyć. Jednak wierzymy, że dzięki wysiłkowi i dokładnie przemyślanej strategii działania jesteśmy na dobrej drodze, by sprostać wyzwaniu, jakim jest sprzedaż internetowa artykułów spożywczych”.
Mercadona: lider w sprzedaży internetowej
Założona w 1977 roku przez grupę Cárnicas Roig, Mercadona to wiodąca w Hiszpanii sieć supermarketów. Obecnie posiada ponad 1625 sklepów w całym kraju i zatrudnia 84 000 osób, które każdego dnia dokładają starań, aby zapewnić klientom jak najlepszą obsługę. Dzięki nim Mercadonie zaufało 5,2 miliona gospodarstw domowych. Obroty w wysokości 198 milionów euro uzyskane w 2017 roku sytuują Mercadonę na pozycji lidera sprzedaży internetowej wśród hiszpańskich supermarketów.