Pinturas Eurotex scyfryzował magazyn obsługujący sprzedaż internetową
Eurotex wdrożył system zarządzania magazynem Easy WMS, aby zwiększyć efektywność internetowego kanału sprzedaży.
Eurotex, hiszpański producent farb, lakierów i rozpuszczalników, wdrożył w swoim magazynie w Sewilli system Easy WMS. Oprogramowanie umożliwia każdego dnia szybką i sprawną realizację tysięcy zamówień klientów sklepu internetowego z całego Półwyspu Iberyjskiego.
Eurotex: wysokiej jakości farby w konkurencyjnych cenach
Eurotex to hiszpańska firma, która od ponad 40 lat zajmuje się produkcją i dystrybucją farb, lakierów i rozpuszczalników do zastosowań przemysłowych, profesjonalnych i domowych. W procesie produkcyjnym wykorzystuje najnowsze technologie, aby oferować produkty o wysokiej wydajności i jakości. Jednocześnie dzięki wdrożeniu rygorystycznej polityki ochrony środowiska skutecznie ogranicza emisję zanieczyszczeń i zużycie energii.
- Siedziba: Sewilla (Hiszpania)
- Rok założenia: 1981
- Liczba pracowników: +150
- Liczba punktów sprzedaży: +90
- Zdolność produkcyjna: 20 000 ton farb rocznie
POTRZEBY
|
ROZWIĄZANIA
|
KORZYŚCI
|
---|
Eurotex, producent farb, lakierów i rozpuszczalników, to hiszpańska firma o ugruntowanej pozycji rynkowej. W Sewilli posiada fabrykę o powierzchni 33 000 m² i zdolności produkcyjnej na poziomie 20 000 ton rocznie.
Produkty Eurotexu są dostępne w marketach i sklepach budowlanych oraz w sklepach franczyzowych na Półwyspie Iberyjskim, a od niedawna firma prowadzi również sprzedaż internetową. „Sklep internetowy uruchomiliśmy na trzy lata przed rozpoczęciem pandemii COVID-19” – wyjaśnia Enrique Domínguez, Dyrektor Działu Logistyki.
W Sewilli znajduje się magazyn, którego zadaniem jest realizacja zamówień klientów sklepu internetowego. Każdego dnia wysyłane są tysiące zamówień do odbiorców – zarówno firm, jak i osób prywatnych – z całego Półwyspu Iberyjskiego.
Aby sprawniej zarządzać magazynem, Eurotex wdrożył system zarządzania magazynem Easy WMS. Enrique Pavón, Dyrektor Działu IT, opowiada o kulisach współpracy z firmą Mecalux: „Kilka lat temu jeden z naszych magazynów wyposażyliśmy w regały paletowe. Wówczas zastanawialiśmy się nad wdrożeniem oprogramowania magazynowego jako uzupełnienia systemu SAP i już wtedy Mecalux przedstawił nam Easy WMS. Kiedy uruchomiliśmy sprzedaż internetową, cyfryzacja magazynu stała się koniecznością. Porównaliśmy różne dostępne na rynku systemy i zdecydowaliśmy się na Easy WMS Mecaluxu”.
Wcześniej zarządzanie magazynem i organizacja przygotowywania zamówień odbywały się z wykorzystaniem systemu ERP: operatorzy wprowadzali do niego ręcznie towar przyjmowany do magazynu i wysyłane zamówienia. „Przejście z systemu ERP na Easy WMS pomogło nam skrócić czas poświęcany na wykonywanie prac magazynowych, a w szczególności na przygotowanie zamówień” – wskazuje Dyrektor ds. Logistyki.
Według Enrique Domíngueza Easy WMS odegrał kluczową rolę podczas pandemii: „Lockdown spowodował, że wiele osób postanowiło wykorzystać ten wolny czas na malowanie swoich domów i mieszkań. W efekcie liczba zamówień w naszym sklepie internetowym wzrosła znacznie bardziej niż się spodziewaliśmy. Inne branże mają większe doświadczenie w e-handlu, więc zmiany w zwyczajach konsumenckich nie zaskoczyły ich tak bardzo jak nas. Dzięki Easy WMS mogliśmy jednak sprawnie realizować tysiące zamówień internetowych napływających każdego dnia”.
Proces magazynowy sklepu internetowego
„Cyfryzacja sprawiła, że nasi operatorzy są obecnie w stanie przygotować, w czasie krótszym niż godzina, każde zamówienie złożone przez internet, o ile oczywiście zamówione produkty są dostępne w magazynie. Oznacza to, iż klient może otrzymać zakupy w ciągu 48, a nawet 24 godzin” – mówi Dyrektor Działu IT.
Proces magazynowy rozpoczyna się od przyjęcia gotowych produktów z zakładu produkcyjnego. Cyfryzacja przyspieszyła ten etap, ponieważ operatorzy nie muszą już ręcznie wpisywać każdego produktu do systemu, lecz jedynie skanują kod kreskowy za pomocą terminala radiowego, aby automatycznie wprowadzić produkty do bazy danych Easy WMS.
W ten sposób Easy WMS identyfikuje produkty i na podstawie pozyskanych danych, takich jak pozycja asortymentowa czy tempo rotacji, korzystając z zaimplementowanych w nim algorytmów i reguł, wyznacza miejsca składowania. „Kolejnym usprawnieniem, jakie zapewnił nam system Easy WMS, jest kontrola nad towarem. Inwentaryzacja odbywa się w czasie rzeczywistym, co oznacza, że poziom zapasów jest aktualizowany na bieżąco, to zaś umożliwia stałe monitorowanie dostępności każdego produktu” – podkreśla Enrique Pavón.
Przygotowywanie zamówień to kluczowy etap procesu w magazynie obsługującym sprzedaż internetową. Dyrektor Działu IT wyjaśnia, że „gdy klient dokonuje zakupu w sklepie internetowym, jego zamówienie jest rejestrowane w systemie ERP, który powiadamia Easy WMS o konieczności jego przygotowania”.
W tym celu Easy WMS planuje optymalną trasę kompletacji, tak aby operatorzy pokonywali jak najmniejsze odległości, co przyczynia się do zwiększenia tempa pracy. „Podczas przygotowywania zamówień operatorzy śledzą polecenia systemu na terminalach radiowych. Easy WMS ułatwia im w ten sposób pracę, podpowiadając, gdzie znajdują się produkty potrzebne do skompletowania zamówień i w jakiej ilości należy je pobrać” – wyjaśnia Enrique Pavón.
Dzięki cyfryzacji w magazynie Eurotexu nie są już drukowane listy zamówień. Operatorzy korzystają bowiem z terminali radiowych, na których w czasie rzeczywistym odczytują polecenia i wskazówki systemu Easy WMS, co pozwoliło ograniczyć ruch personelu, a tym samym przyspieszyć wysyłkę tysięcy zamówień dziennie.
Aby proces magazynowy przebiegał jeszcze sprawniej, Easy WMS został skomunikowany z systemem ERP w celu stałej wymiany danych. „Integracja systemów odbyła się bezproblemowo. Zespół specjalistów z Mecaluxu cierpliwie uwzględniał wszystkie nasze potrzeby” – zauważa Kierownik Działu IT.
Skompletowane produkty trafiają do strefy konsolidacji, gdzie następuje ich weryfikacja pod kątem zgodności z zamówieniem klienta. Następnie są one pakowane, opatrywane etykietami wysyłkowymi i sortowane według firm kurierskich. Easy WMS uprościł generowanie i drukowanie dokumentów dla przewoźników, co pozwoliło wyeliminować błędy w dostawach.
Cyfrowa logistyka na miarę sklepu internetowego
Duża liczba zamówień, niewielka liczba pozycji każdego zamówienia, wymóg szybkiego dostarczenia oraz wahania wielkości sprzedaży to niektóre z wyzwań, jakim muszą sprostać magazyny obsługujące sprzedaż internetową. Eurotex skutecznie sobie z nimi radzi dzięki systemowi Easy WMS, który, jak podkreśla Enrique Pavón, „sprawia, że obsługa zamówień spełnia oczekiwania klientów sklepu internetowego”. Terminowa realizacja zamówień składanych przez internet sprzyja dalszemu rozwojowi firmy.
Za sprawą cyfryzacji Eurotex zyskał dokładną kontrolę nad procesem magazynowym i towarem. Praca operatorów jest bardziej efektywna i bezbłędna. Ponadto Easy WMS to skalowalny system umożliwiający jego dostosowanie do zmian zachodzących w firmie, takich jak wzrost liczby zamówień czy poszerzenie asortymentu. Dyrektor Działu IT zdradza plany firmy: „Przewidujemy, że sprzedaż internetowa będzie rosła, dlatego w przyszłości zamierzamy wdrożyć Easy WMS w pozostałych dwóch magazynach, które posiadamy w naszej siedzibie w Sewilli”.
Bardzo pozytywnie oceniamy system zarządzania magazynem Easy WMS, ponieważ pomógł nam zoptymalizować proces i zwiększyć produktywność operatorów, umożliwiając wysyłkę zamówień tego samego dnia. Istotną zaletą jest intuicyjność jego obsługi.
Galeria
Magazyn Eurotexu w Sewilli z systemem Easy WMS
Zapytaj eksperta