Cafés el Magnífico nadzoruje przepływ towaru za pomocą Easy WMS

Cafés el Magnífico nadzoruje przepływ towaru za pomocą Easy WMS

Cafés el Magnífico usprawnia obsługę 650 pozycji asortymentowych dzięki Easy WMS.

Logo Cafés el Magnífico

Hiszpańska palarnia kawy wdrożyła system Easy WMS, aby usprawnić logistykę i zapewnić pełną identyfikowalność produktów. Właściwa organizacja procesu magazynowego poprawia komunikację oraz obsługę klientów, a także pozwala wyeliminować błędy.

Cafés El Magnífico: aromat i smak kawy ze wszystkich stron świata

Palarnia kawy Cafés El Magnífico rozpoczęła działalność w latach 60. ubiegłego wieku w rodzinnym sklepie kolonialnym założonym w 1919 roku i szybko zyskała renomę w całej Barcelonie. Od 1987 roku firma sama importuje starannie wyselekcjonowane surowe ziarna z krajów takich jak Kolumbia, Ekwador, Etiopia, Gwatemala, Kenia, Papua-Nowa Gwinea i Peru. W swojej ofercie posiada również wszystko, czego potrzeba, aby zaparzyć kawę, m.in. ekspresy, kawiarki, młynki i filtry, a także herbaty marki Sans & Sans. Założona w 1962 roku Cafés el Magnífico jest dystrybutorem najlepszych odmian kawy pochodzących renomowanych światowych plantacji. Firma prowadzi sprzedaż hurtową, jak i detaliczną, za pośrednictwem sklepu internetowego oraz lokalnych punktów handlowych.

POTRZEBY

  • Optymalizacja obsługi przyjęć towaru, a także sprzedaży napływającej ze wszystkich kanałów.
  • Lepsza kontrola nad zapasami i procesem magazynowym.

ROZWIĄZANIE

  • System zarządzania magazynem Easy WMS.

KORZYŚCI

  • Sprawny proces magazynowy umożliwiający szybszą realizację zamówień.
  • Identyfikowalność produktów na wszystkich etapach procesu.

Kiedy kawa jest pasją, każde jej ziarenko jest ważne, dlatego identyfikowalność staje się niezbędna. Z tego powodu Cafés El Magnífico, katalońska firma, która na temat kawy wie wszystko, wdrożyła w swoim magazynie w Cornellà de Llobregat koło Barcelony oprogramowanie magazynowe Easy WMS.

„Przenieśliśmy się do większego magazynu i postanowiliśmy scyfryzować zarządzanie procesem logistycznym i zintegrować go z księgowością, aby usprawnić przyjęcia towaru, mieć lepszą kontrolę nad zapasami, a także przyspieszyć realizację zamówień” – wyjaśnia Anna O'Flynn, Dyrektor ds. Operacji, Projektów i Logistyki w firmie Cafés El Magnífico. Dotychczas zarządzanie magazynem odbywało się za pomocą programu księgowego.

Asortyment firmy liczy 650 produktów i obejmuje również akcesoria niezbędne do tego, by amatorzy kawy mogli cieszyć się jej smakiem: młynki, kawiarki, ekspresy, filtry, dzbanki oraz filiżanki. Towar trafia do magazynu z krajów, które od wieków słyną z produkcji kawy: z Kolumbii, Ekwadoru, Gwatemali Peru, Etiopii, Kenii oraz Papui-Nowej Gwinei. Dla wielbicieli herbat firma oferuje szeroką gamę produktów marki Sans & Sans.

„W przypadku kawy i herbaty zapasami zarządzamy metodą FIFO, gdyż mają one określony termin przydatności do spożycia. Bezpieczeństwo żywności jest dla nas priorytetem, dlatego zależało nam na identyfikowalności produktów” – podkreśla Anna O'Flynn. Easy WMS zapewnia tę możliwość, śledząc drogę każdego produktu w ramach procesu oraz monitorując dostępność każdej pozycji. Pozwala też wprowadzić w ustawienia minimalny poziom zapasów, przy którym powiadamia o konieczności złożenia zamówienia u dostawcy. Procedura ta ogranicza występowanie braków towarowych i sprawia, że odbiorcy mogą liczyć na terminowe dostawy.

W magazynie Cafés El Magnífico realizowane są zamówienia dla trzech kanałów dystrybucji: sklepów firmowych w Barcelonie, odbiorców hurtowych z Europy i Arabii Saudyjskiej oraz klientów sklepu internetowego.

„Teraz szczegóły każdego zamówienia, takie jak grubość mielenia ziaren czy rodzaj opakowania, każdy pracownik odczytuje na swoim terminalu. Wcześniej natomiast takie informacje wymienialiśmy telefonicznie” – wyjaśnia Dyrektor ds. Operacji, Projektów i Logistyki. Lepsza koordynacja zaowocowała mniejszą liczbą błędów i szybszą kompletacją. Historia ruchu każdego produktu i inne dane generowane w procesie logistycznym stanowią dla firmy ważne informacje na temat funkcjonowania magazynu.

Cafés El Magnífico zapewnia klientom szybszą realizację zamówień

Easy WMS kieruje całym procesem odbywającym się w magazynie, od przyjęcia towaru, poprzez kompletację, po wysyłkę zamówień. W tym celu współpracuje z systemem zarządzania przedsiębiorstwem (ERP), który powiadamia go, jaki towar niebawem zostanie dostarczony do magazynu i jakie zamówienia trzeba przygotować i wysłać do klientów. Oprogramowanie magazynowe śledzi także numery partii i daty przydatności do spożycia i uwzględnia te dane, zlecając operatorom przygotowanie zamówień i wyznaczając trasę kompletacji. Gotowe zamówienia operatorzy umieszczają w strefie wysyłki pogrupowane według odbiorców.

„Współpraca operatorów z systemem Easy WMS sprawia, że proces przebiega bardziej płynnie. Operatorzy przygotowują zamówienia szybciej, a ryzyko błędów jest minimalne. Jesteśmy po prostu bardziej produktywni” – zauważa Anna O'Flynn. Dzięki cyfryzacji firma Cafés El Magnífico usprawniła pracę magazynu w Cornellà de Llobregat na wszystkich etapach.

Bogata wiedza o kawie i doświadczenie w tej branży zdobyte w ciągu ponad pół wieku działalności to ogromny kapitał, który zapewnia firmie Cafés El Magnífico przewagę konkurencyjną, a oprogramowanie Mecaluxu sprawia, że może dzielić się swoim zamiłowaniem do kawy z coraz większą liczbą smakoszy tego aromatycznego napoju.

Teraz, gdy nasz zespół nauczył się współpracować z systemem Easy WMS, proces przebiega płynniej, to zaś owocuje większym zadowoleniem klientów.

Anna O’FlynnMenadżer ds. Operacji, Projektów i Logistyki w firmie Cafés El Magnífico

Produkty wykorzystane w realizacji

Zapytaj eksperta