Stand-Privé.com: 100 000 referencji i 2600 zamówień dziennie

Stand-Privé.com: 100 000 referencji i 2600 zamówień dziennie

Stand-Privé.com cyfryzuje swój magazyn z pomocą Mecaluxu, aby usprawnić kompletację tysięcy zamówień dziennie.

Stand-Privé.com

Stand-Privé.com, francuski sklep internetowy z odzieżą, obuwiem i dodatkami, cyfryzuje swój magazyn w Aulnay-sous-Bois. Oprogramowanie zarządzające kontroluje i optymalizuje wszystkie operacje odbywające się w magazynie, od przyjęcia towaru po kompletację i wysyłkę zamówień.

Stand-Privé.com: najmodniejsza odzież w internecie

Założony w 2012 roku przez pięciu młodych przedsiębiorców z branży modowej francuski sklep internetowy Stand-Privé.com posiada w swojej ofercie odzież, obuwie, dodatki oraz galanterię skórzaną. Firma w korzystnych cenach dostarcza swoim klientom produkty zgodne z najnowszymi trendami. Zadowolenie klienta jest priorytetem firmy, dlatego gwarantuje ona realizację zamówień w terminie 24–72 godzin.

  • Rok założenia: 2012
  • Roczny obrót: 19 mln euro
  • Rynki: Francja, Hiszpania i Włochy

 

POTRZEBY

  • Zwiększenie pojemności magazynu.
  • Kompletacja większej ilości zamówień składanych online.
  • Optymalizacja wykorzystania powierzchni i realizowanych operacji.

ROZWIĄZANIA

  • System zarządzania magazynem Easy WMS.
  • Moduły WMS dla e-commerce i Multi Carrier Shipping Software.
  • Regały półkowe M7 z pomostami.
  • Podest.

KORZYŚCI

  • Składowanie 100 000 pozycji asortymentowych (odzieży, obuwia i galanterii).
  • Realizacja 2600 zamówień online dziennie.
  • Automatyczna komunikacja magazynu z firmami transportowymi Chronopost, Colissimo y Mondial Relay.

 

Stand-Privé.com jest doskonałym przykładem rozwoju sektora e-commerce. Od momentu założenia baza klientów tego francuskiego sklepu internetowego stale się powiększa, co owocuje dynamicznym wzrostem dziennej liczby zamówień: z 1300 do 2600 w ciągu zaledwie kilku miesięcy. Czynników, które przyniosły tak spektakularny rozwój, jest kilka, a wśród nich szczególną rolę odgrywa wydajna, cyfrowa logistyka.

Wcześniej firma posiadała magazyn w podparyskiej miejscowości Villetaneuse, ale według Juliena Wanga, Wspólnika Założyciela, „był on zbyt mały i panował w nim chaos”. Aby móc zwiększyć asortyment do 100 000 produktów, postanowiono więc przenieść się do nowego, większego magazynu, w pobliskim Aulnay-sous-Bois.

Mecalux wyposażył nowy obiekt w regały półkowe M7 – system składowania, który usprawnia przygotowanie zamówień i wyróżnia się uniwersalnością umożliwiającą składowanie produktów o różnych charakterystykach. Magazyn składa się z trzech kondygnacji – dwóch z pomostami i jednej z antresolą – co pozwoliło potroić powierzchnię użytkową, jaką początkowo dysponowała firma Stand-Privé.com.

Oprócz optymalizacji wykorzystania powierzchni w celu zwiększenia pojemności konieczne było także usprawnienie zarządzania stanem magazynowym i operacjami, aby firma mogła dalej się rozwijać. „W poprzednim magazynie zarządzanie towarem odbywało się ręcznie, co nie było zbyt praktyczne” – wspomina Julien Wang.

Wraz ze wzrostem liczby zamówień zarządzanie towarem w magazynie Stand-Privé.com stawało się coraz bardziej skomplikowane. Julien Wang opowiada, jak wyglądał proces: „Operatorzy musieli nie tylko zajmować się przyjęciami towaru, które obejmują zarówno dostawy, jak i zwroty od klientów, ale także przygotowywać dużą liczbę zamówień oraz ręcznie kontaktować się z firmami kurierskimi i klientami”.

Firma Stand-Privé.com zdecydowała się na cyfryzację magazynu za pomocą oprogramowania Easy WMS Mecaluxu, aby usprawnić ten proces oraz móc monitorować dostępność towaru. „Przy tych samych zasobach jesteśmy teraz bardziej produktywni. Dzięki cyfryzacji poprawiliśmy jakość obsługi, co przełożyło się na wzrost zadowolenia klientów” – wskazuje Julien Wang.

System zarządzania magazynem Easy WMS został wdrożony w trybie SaaS, czyli jako usługa w chmurze. Operatorzy mogą uzyskać dostęp do niego za pomocą dowolnej przeglądarki z połączeniem internetowym. Jedną z zalet tego rozwiązania jest to, że dane są bezpiecznie przechowywane na zewnętrznych serwerach. Easy WMS został również zintegrowany z wykorzystywanym przez Stand-Privé.com systemem ERP, dzięki czemu oba narzędzia mogą wymieniać ze sobą dane, by zapewnić jeszcze lepsze funkcjonowanie magazynu.

Wdrożenie obejmowało również dwa moduły rozszerzające funkcjonalności systemu Easy WMS, a mianowicie WMS dla e-commerce, który pomaga skrócić czas realizacji zamówień, oraz Multi Carrier Shipping Software, którego zadaniem jest usprawnienie pakowania i wysyłki.

Zarządzanie wszystkimi operacjami

„Dzięki Easy WMS nasz magazyn działa w sposób znacznie bardziej płynny, kontrolowany i wydajny. Oprogramowanie Mecaluxu nadzoruje i optymalizuje cały proces, od przyjęcia towaru, poprzez składowanie, po wysyłkę zamówień” – wskazuje Julien Wang.

Komunikacja między Easy WMS a operatorami ma fundamentalne znaczenie dla sprawnego przebiegu procesu magazynowego. System wyświetla operatorom wskazówki ułatwiające wykonywanie poszczególnych zadań (np. które produkty należy pobrać i gdzie je znaleźć), co sprawia, że ich praca jest bardziej efektywna, a tym samym zamówienia są przygotowywane szybko i bez błędów.

Przyjmowanie i składowanie towaru

Każdego dnia do magazynu firmy Stand-Privé.com trafia nie tylko towar od dostawców, ale również zwroty od klientów. Operatorzy identyfikują każdy produkt, skanując kod kreskowy za pomocą terminala radiowego. W ten sposób Easy WMS sprawdza zgodność dostaw z powiadomieniami z systemu ERP. Pozwala to uniknąć błędów i ewentualnych rozbieżności między liczbą figurującą w systemie a faktycznym stanem magazynowym.

Po zidentyfikowaniu wszystkich produktów Easy WMS wyznacza dla nich miejsca składowania. W tym celu wykorzystuje zdefiniowane reguły i algorytmy, które uwzględniają takie parametry jak rodzaj produktu (odzież, obuwie czy galanteria), szybkość rotacji oraz sezon. Na przykład produkty, na które jest duży popyt, są składowane bliżej ramp załadunkowo-rozładunkowych, by przyspieszyć i usprawnić ich przyjęcia i wydania. Z kolei kolekcje z bieżącego sezonu znajdują się na regałach z pomostami, a z minionego – na antresoli nad regałami.

Przygotowywanie zamówień

Podczas kompletacji zamówień operatorzy postępują zgodnie ze wskazówkami Easy WMS. System przydziela każdemu operatorowi kondygnację magazynu i wskazuje produkty, które należy pobrać, w jakiej ilości i gdzie są one składowane. Wyznacza również trasę kompletacji tak, aby operatorzy pokonywali jak najmniejsze odległości, co ma na celu skrócić czas realizacji zamówień.

Operatorzy poruszają się po magazynie z wózkami, na których znajdują się pojemniki służące do umieszczania w nich produktów składających się na poszczególne zamówienia. Magazynierzy stosują metodę kompletacji grupowej, a zatem w trakcie jednego przebiegu każdy z nich pobiera z regałów produkty do kilku zamówień naraz. Po zakończeniu kompletacji umieszczają pojemniki na przenośnikach, które transportują je na sam dół, gdzie zamówienia są pakowane, etykietowane i wysyłane.

Pakowanie i wysyłka zamówień

W magazynie znajduje się obszerna strefa przeznaczona do organizacji wysyłek. W tym miejscu operatorzy, kierując się wskazówkami systemu Easy WMS, rozdzielają produkty pobrane z regałów na poszczególne zamówienia, a następnie je pakują.

Oprogramowanie Mecaluxu pomaga pracownikom grupować produkty do każdego zamówienia i kontroluje, czy nie brakuje żadnej pozycji. Julien Wang podkreśla, że „dzięki Easy WMS operatorzy nie popełniają błędów, co przyczyniło się do zminimalizowania liczby zwrotów, to zaś przekłada się na większe zadowolenie klientów”.

Po posortowaniu produktów Easy WMS wysyła operatorom instrukcje dotyczące pakowania każdego zamówienia, a następnie generuje i drukuje etykiety wysyłkowe. Na koniec gotowe zamówienia, pogrupowane według firm transportowych, są sprawnie odbierane przez kierowców, by mogły jak najszybciej dotrzeć do klientów.

Jak działa moduł WMS dla e-commerce?

Jest to rozszerzenie systemu Easy WMS, które ułatwia pracę w magazynach obsługujących sklepy internetowe, szczególnie na etapie przyjęć towaru, ponieważ dzieli otrzymane produkty na te, które mają trafić na regały, i na te, które trzeba wysłać do klientów tego samego dnia.

W tym drugim przypadku, a więc gdy produkty przyjęte do magazynu nie będą składowane, program klasyfikuje je na zamówienia jedno- i wieloproduktowe. WMS dla e-handlu kieruje pracą operatorów, podpowiadając im, gdzie znajduje się dany produkt i w której przegródce należy go umieścić. Dzięki tym wskazówkom zamówienia szybciej trafiają do klientów, a ryzyko błędów jest ograniczone praktycznie do zera.

Korzyści:

  • Mniej błędów w zamówieniach.
  • Krótszy czas realizacji zamówień.
  • Elastyczność i skalowalność.

Jak działa moduł Multi Carrier Shipping Software?

Moduł ten usprawnia cały proces poprzedzający dostawę zamówienia do klienta: pakowanie, etykietowanie oraz przekazanie paczki przewoźnikowi. Przez cały czas kieruje pracą operatorów, podpowiadając im, które produkty należy zapakować i jak, zapobiegając pomyłkom.

Multi Carrier Shipping Software integruje się w głównymi międzynarodowymi firmami spedycyjnymi. Stand-Privé.com współpracuje z Chronopost, Colissimo i Mondial Relay. Firmy te otrzymują automatycznie informacje na temat przesyłek przygotowanych do wysyłki, takie jak: ilość paczek, waga, rozmiar itp.

Korzyści:

  • Kontrola procesu pakowania zamówień.
  • Automatyczna komunikacja z firmami spedycyjnymi.
  • Generowanie numerów do śledzenia przesyłek.

Sprawna logistyka, szybkie zakupy

Handel elektroniczny dynamicznie się rozwija, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży w branży odzieżowej. Sklepy internetowe takie jak Stand-Privé.com, aby móc sprawniej realizować coraz więcej zamówień, upraszczają proces magazynowy, co sprawia, że zakupy bardzo szybko docierają do klientów. Julien Wang wymienia korzyści, jakie przyniosła jej cyfryzacja: „Jesteśmy dużo szybsi, zwielokrotniliśmy produktywność, a także zminimalizowaliśmy zwroty spowodowane błędami i braki towaru”.

Wdrożenie oprogramowania magazynowego, takiego jak Easy WMS i moduły rozszerzające jego funkcjonalności, pomogło firmie zoptymalizować proces i zyskać nad nim lepszą kontrolę. Na przykład dzięki integracji z systemami firm transportowych wymiana informacji przebiega znacznie sprawniej, co przyspiesza wysyłkę

„Mamy nadzieję, że dzięki cyfrowej logistyce będziemy mogli dalej poszerzać rynek w Europie” – zdradza Julien Wang i dodaje: „Naszym priorytetem jest zadowolenie klientów, dlatego chcemy, aby nie musieli długo czekać na zakupy, które zrobili w naszym sklepie”. Easy WMS będzie towarzyszył firmie Stand-Privé.com w jej planach rozwoju, pomagając operatorom pracować wydajniej.

Wraz z rozwojem nasza logistyka stawała się coraz bardziej złożona, ponieważ powiększał się asortyment i rosła liczba zamówień. Dzięki systemowi Easy WMS mamy lepszą kontrolę nad procesem magazynowym, a także sprawniej i precyzyjniej realizujemy zamówienia naszych klientów.

Julien WangWspólnik Założyciel firmy Stand-Privé.com

Zapytaj eksperta