
Procesy operacyjne w firmie i w magazynie
Procesy operacyjne firmy to czynności, które bezpośrednio generują przychody i korzyści. Łączą firmę z grupą docelową, aby zapewnić jej produkty i usługi najwyższej jakości i są główną osią ich działania.
Najważniejsze informacje na temat oprogramowania magazynowego. Dowiedz się, w jaki sposób może usprawnić działanie Twojego magazynu.
Procesy operacyjne firmy to czynności, które bezpośrednio generują przychody i korzyści. Łączą firmę z grupą docelową, aby zapewnić jej produkty i usługi najwyższej jakości i są główną osią ich działania.
Voice-directed warehousing instruuje operatorów podczas procesu przygotowywania zamówień za pomocą poleceń głosowych emitowanych z urządzeń mobilnych lub zestawów słuchawkowych, dzięki czemu mogą wykonywać swoje obowiązki przy pomocy obu rąk.
Order routing w logistyce to proces obejmujący wysyłkę artykułów z różnych magazynów lub centrów dystrybucyjnych w zależności od preferencji. Ma na celu usprawnienie logistyki dostaw i ponoszenie jak najmniejszych kosztów. Proces można zautomatyzować za pomocą oprogramowania.
Oprogramowanie do zarządzania flotą to system, który monitoruje ruch wszystkich robotów i przypisuje im zadania. Tego typu systemy stanowią kluczowy element magazynów automatycznych, jako że umożliwiają koordynowanie maszyn takich jak roboty autonomiczne.
Trendy logistyczne w 2025 roku to szansa na zwiększenie konkurencyjności i zbudowanie zrównoważonego łańcucha dostaw. Analizujemy te, które kształtować będą rozwój przemysłowy i biznesowy w ciągu kolejnych dwunastu miesięcy, przez co warto je mieć na uwadze.
System zarządzana zamówieniami to oprogramowanie, które umożliwia cyfrowe zarządzanie cyklem życia produktu. Monitoruje wszystkie informacje od momentu przyjęcia zamówień przez zarządzanie zapasami po realizację zleceń wyjścia i obsługę posprzedażową.
Orkiestracja zamówień koordynuje, zarządza i automatyzuje czynności i zasoby związane z realizacją dostaw w ramach łańcucha dostaw. Obejmuje synchronizację i konieczne informacje, aby zapewnić realizację wysyłek zamówień za pomocą różnych kanałów sprzedaży.
Konwersacyjna sztuczna inteligencja to AI wytrenowana do tworzenia symulacji konwersacji za pomocą NLP, która ma wiele zastosowań w logistyce. Wymaga dużej liczby danych pisemnych i audio do treningu w zakresie rozumienia i przetwarzania konwersacji.
Porównanie systemów ERP vs. WMS skoncentrowane na logistyce – poznaj ich cechy i wybierz odpowiedni program dl Twojego magazynu. Zarówno systemy ERP, jak i WMS są ważnymi narzędziami służącymi do zarządzania łańcuchem dostaw firmy, mają jednak różne zalety.
Shelf-to-person to metoda przygotowywania zamówień, w ramach której roboty mobilne AMR dostarczają towar do operatorów. To rozwiązanie usprawnia i zwiększa wydajność realizacji zadań kompletacji poprzez ograniczenie ruchu operatorów w magazynie.
Software as a Service (SaaS) to oparty na chmurze model oprogramowania, który umożliwia korzystanie z aplikacji za pośrednictwem przeglądarki. Niektóre firmy hostują usługi i aplikacje, aby ich klienci mogli na żądanie uzyskać do nich dostęp. Zazwyczaj opłacany jest poprzez subskrypcję.
Best of suite jest kompleksowym rozwiązaniem obejmującym wstępnie zaprogramowane moduły do przeprowadzania różnych podstawowych funkcji w biznesie. Zasadniczo jeden dostawca programuje i wdraża system tego rodzaju, aby ujednolicić procesy za pomocą specjalistycznych modułów.
Strategia best of breed polega na wdrożeniu oprogramowania odpowiadającego na konkretne potrzeby danej firmy. System zarządzania magazynem to oprogramowanie best of breed, ponieważ specjalizuje się w organizowaniu operacji logistycznych.
Wyrażenie end-to-end opisuje proces lub system, które obejmują wszystkie etapy, od początku do końca. Przykładowo, system zarządzania magazynem end-to-end monitoruje wszystkie procesy od przyjęcia towaru po przygotowanie i wysyłkę zamówień.
Logistyka e-commerce obejmuje przyjęcie, składowanie i transport towaru do klienta, który złożył zamówienie online. 20% globalnej sprzedaży detalicznej w 2021 roku odbyło się drogą internetową. Prognozuje się, że sprzedaż online w 2025 roku będzie stanowił 25% handlu.
Emocjonalne roboty to urządzenia, które potrafią rozumieć ludzkie emocje i reagować na nie. Dzięki sztucznej inteligencji dostosowują one swoje reakcje do stanu emocjonalnego osób w ich otoczeniu.
Organizacja data-driven bazuje na analizie danych i cyfryzacji w procesie podejmowania decyzji o strategicznym znaczeniu dla logistyki firmy. Przedsiębiorstwa mierzą wydajność swoich procesów produkcyjnych i logistycznych, aby lepiej je poznać i dostosować do nowych wymagań rynkowych.
Small data, choć nie tak popularne jak big data, przynosi liczne korzyści szczególnie firmom z sektora logistycznego. Zorientowanie na dane szczegółowe umożliwia sprawniejsze podejmowanie decyzji i lepsze poznanie potrzeb klientów i procesów operacyjnych.
Logistyka międzynarodowa obejmuje zarządzanie przepływem towarów, usług oraz informacji pomiędzy państwami. Wiąże się z projektowaniem, planowaniem, przeprowadzaniem i monitorowaniem wszystkich działań związanych z globalnym łańcuchem dostaw.
Fill rate mierzy wydajność realizacji wysyłek i odsetek skutecznie dostarczonych zamówień. Posiadając tę informacje, kierownicy logistyki podejmują decyzje o strategicznych ulepszeniach, która mają usprawnić kompletację oraz dystrybucję zamówień.