Saint Jean, francuski producent makaronów o blisko 90 letniej tradycji zautomatyzuje swoje centrum logistyczne w Romans-sur-Isère w południowo-wschodniej Francji. Układnice trójstronne, windy i przenośniki, których pracą będzie kierował system zarządzania magazynem Easy WMS, poprawią dynamikę całego procesu logistycznego i usprawnią kompletację, aby obsłużyć wzrost produkcji i sprzedaży. Magazyn pomieści 4250 palet.
W najbliższych miesiącach Saint Jean rozbuduje swoje centrum logistyczne i zautomatyzuje je. Wózki widłowe obsługujące do tej pory regały paletowe w sześciu korytarzach, zostaną zastąpione przez układnice trójstronne. Ten typ układnicy wyposażony jest w obrotową głowicę, dzięki której może odkładać i pobierać palety w trzech pozycjach (przedniej i bocznych). Urządzenie to można zastosować do obsługi istniejących regałów bez konieczności modyfikowania ich konstrukcji. Komunikacja magazynu ze strefą produkcji i wysyłki będzie się odbywała za pomocą przenośników i wind, ponieważ centrum logistyczne jest dwupoziomowe.
Magazyn zostanie również wyposażony w regały paletowe o pojemności 717 palet, których dolne poziomy wyposażone zostaną w półkowe tory rolkowe przeznaczone do kompletacji oraz w regały przesuwne Movirack do składowania 533 palet w temperaturze -22ºC.
Punktem wyjścia dla nowego magazynu była konieczność oddzielenia czynności związanych ze składowaniem od kompletacji w celu zapobieżenia wypadkom. Rozwiązanie firmy Mecalux pozwoli nam osiągnąć najważniejsze korzyści z automatyzacji: bezpieczeństwo personelu i ergonomię pracy. Układnice trójstronne to doskonały wybór dla magazynu tej wielkości, a także gwarancja szybkiego zwrotu z inwestycji.
Produkcja makaronu od 1935 roku
W swoich pięciu fabrykach zlokalizowanych w regionie Owernia-Rodan-Alpy działająca od 1935 roku firma Saint Jean zatrudnia ponad 400 osób i produkuje rocznie przeszło 17 000 ton wyśmienitych makaronów i pierogów. W 2019 roku jej obroty wzrosły o 10%, osiągając kwotę 81 milionów euro. Celem firmy jest nieustanny rozwój, by w 2030 roku uzyskać sprzedaż na poziomie 150 milionów euro.